A Többnyelvűségi és Edukációs Nyelvészeti Kutatócsoport (TENYEK) a nyelvi és szociokulturális változatosság és változás empirikus szociolingvisztikai, interakcionális és edukációs nyelvészeti kérdéseit vizsgálja, a társadalmilag elkötelezett, részvételi kutatás keretében. Kutatja a globalizáció és az átalakuló nyelvi diverzitás eltérő kontextusainak tényleges nyelvi tevékenységeiben megjelenő jellemzőit, s mindezek szocializációs, tanulási és intézményes következményeit különböző társadalmi csoportokban, magyar és többnyelvű, különösen nemzetiségi, cigány és jelnyelvi közösségekben és különböző színtereken vizsgálja. Tevékenysége fókuszában a magyarországi nemzetiségek nyelvhasználata, a magyarországi siket közösség és a magyar jelnyelv, az egy- és kétnyelvű kommunikációs interakciók többszempontú vizsgálata, valamint a fentiekre is építő edukációs nyelvészeti kutatások, fejlesztések, a hátrányos helyzetben lévő kisebbségi gyermekek oktatásának támogatása áll.
The Multilingualism and Educational Linguistics Research Group (MELRG) investigates issues of sociocultural diversity, linguistic differences and change from the perspectives of sociolinguistic, interactional and educational linguistics, in the framework of socially engaged paricipatory research. It investigates how globalization and transforming linguistic diversity are reflected in actual language practices across different contexts, and examines their socialization, learning, and institutional consequences in various social groups — including Hungarian and multilingual communities, particularly national minorities, Roma, and sign language communities — across diverse social settings. Its work focuses on the language use of national minorities in Hungary, the Hungarian Deaf community and Hungarian Sign Language, the multifaceted analysis of mono- and bilingual communicative interactions, as well as educational linguistic research and development supporting the education of marginalized minority children.